مشاور حقوقی شرکت

آشنایی با مشاور حقوقی شرکت

مشاور حقوقی شرکت کیست و لزوم حضور یک مشاور حقوقی در شرکت برای چیست؟ وظایف مشاور حقوقی شرکت چیست و چه کارهایی برای شرکت میتواند انجام دهد؟

از آنجا که با پیشرفت و توسعه کسب و کارها در جامعه امروزی روابط فردی و سازمانی دچار پیچیدگی هایی شده است و افراد و شرکت ها ممکن است که خواسته یا ناخواسته دچار مسائل و مشکلاتی شوند که به تنهایی از عهده آن بر نیایند. همان طور که میدانید یک شرکت یا سازمان تشکیل شده از افراد و کارشناسانی است که به صورت تیمی در جهت رشد و ابقای شرکت کار میکنند. مشاور حقوقی شرکت نیز یکی از افرادی است که حضور او میتواند به حل مسائل و مشکلات حقوقی کمک نماید.

مسائلی همچونمشاوره حقوقی ثبت شرکت اعم از شرکت با مسئولیت محدود یا تضامنی و قوانین مربوط به هر کدام از آنها. مسائلی همچون هیات مدیره و مدیر عامل، شرکا و … و اطلاعات و مسائل مربوط به آن و مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید.


از آنجا که مشاور حقوقی شرکت کارشناسی خبره در زمینه مسائل حقوقی شرکت هاست و فیلد کاری او عموما به این زمینه محدود میشود، ایشان توانایی این را دارند که مسائل مربوط به شرکت را از صفر بررسی کند و انجام دهد. اولین مسائلی که با آن رو به رو میشود عبارت است از تعیین نوع شرکت ثبتی، تعیین هیات مدیره و شرکا، تعیین اهداف شرکت و انجام کارهای مربوط به ثبت شرکت از جمله وظایف یک مشاور حقوقی شرکت میباشد.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.