مشاوره حقوقی خانواده

مشاوره حقوقی خانواده چیست

مشاوره حقوقی خانواده از دیگر مسائلی است که نیاز یک خانواده می باشد. خانواده اجتماعی است که پس از ازدواج مرد و زن تشکیل می شود و شامل زن، شوهر و فرزندان می شود. هر یک از اعضای خانواده حقوقی در برابر دیگر اعضای خانواده دارد که باید محترم شمرده شود و رعایت شود. مشاور حقوقی خانواده وکیل یا حقوقدانی است که در زمینه خانواده و حقوق هر یک از اعضای خانواده به خوبی اطلاعات دارد و توانایی راهنمایی و تبادل اطلاعات را در این زمینه به هر یک از اعضای خانواده دارد.

مشاوره حقوقی خانواده رایگان

همان طور که اشاره شد بهره مندی از مشاوره حقوقی خانواده با حقوقدان مجرب در زمینه حقوق خانواده می تواند بسیار مهم و مفید باشد. به وِیژه برای اموری همچون ازدواج که البته بهتر است که قبل از ازدواج به تمامی حقوق مربوط به همسر و تکالیفی که بر عهده خود است به خوبی واقف شوید و بدون آگاهی لازم وارد نشوند.

مشاوره حقوقی خانواده تلفنی

از دیگر خدمات مشاورین حقوقی دادارتل خدمات مشاوره به صورت تلفنی و یا آنلاین است.

در این نوع از مشاوره ها که معمولا برای کسانی انجام می شود

که ترجیح می دهند مشاوره به صورت تلفنی باشد.

گاهی ممکن است کار فراتر برود و بعد از پیش آمدن اختلافات در خانواده و بین زن و شوهر کار به دادگاه و دادسراها کشیده شود. در این صورت مشاورین حقوقی خانواده در قوه قضاییه حضور دارند که می توانند راهنمایی های لازم را به شما عزیزان ارئه دهند. 

وظایف مشاور حقوقی

وظایف مشاور حقوقی چیست؟

وظایف مشاور حقوقی موضوعی است که در این مقاله به آن پرداخته می شود. در واقع مشاور حقوقی یا همان کارشناس حقوقی فردی است که در زمینه حقوق تحصیل کرده و دارای اطلاعات کافی در زمینه حقوقی و کیفری است و توانایی ارائه مشاوره حقوقی را در این زمینه ها دارد. این موضوعات در زمینه های معاملات، حقوق خانوادگی، جرم و … می تواند شامل شود که در صورت نیاز می توان به یک مشاور حقوقی مراجعه کرد. با توسعه بازار دیجیتالی این نوع از مشاورات علاوه بر حضوری بودن می تواند به صورت وکیل آنلاین و یا تلفنی نیز انجام شود و امکان انجام این مشاوره ها از راه دور نیز کاملا میسر است.

شرح وظایف مشاور حقوقی

در هنگام ایجاد مسائل و مشکلات حقوقی و کیفری افراد درگیر در ماجرا معمولا سر در گم می شوند. زمان است که بهترین کار مراجعه به یک مشاور حقوقی یا وکیل است که در این زمینه متخصص است و می تواند به خوبی از عهده کارها در کمترین زمان بر بیاید.

ضرب و شتم همسر

ضرب و شتم همسر و کتک زدن زن

ضرب و شتم همسر چه از سوی مرد به زن و چه بر عکس از عناوینی است که ممکن است در زندگی زناشویی افراد پیش بیاید که در این صورت زن می تواند به دادگاه مراجعه کند.

وکیل خانواده می گوید:

برخی افراد بدون توجه به حریم امنی که باید در خانواده وجود داشته باشد و یا به دلایل روانی ممکن است اقدام به ضرب و شتم و کتک کاری با همسر خویش بنمایند. در این صورت اگر این عمل تکرار شود و تبدیل به یک عادت شده باشد زن می تواند با مراجعه به دادگاه و ادعای عسر و هرج کند. همان طور که می دانید این یکی از شرایط ضمن عقد است که در هنگام عقد امضا می شود و طبق آن در صورت بروز چنین رفتاری از سوی مرد، زن حق طلاق پیدا می کند.

اگر زن امنیت جانی نداشته باشد و این امر ثابت شود دادگاه حکم بازگشت زن به منزل شوهر را نخواهد داد و زن می تواند تمکین نکند و تا زمان طلاق در منزل پدر و مادر خود زندگی کند.

مجازات ضرب و شتم همسر و کتک زدن زن توسط شوهر

ضرب و شتم و کتک کاری و ایجاد جراحت بر بدن کسی جرم می باشد و  در صورتی که اثبات شود زن می تواند با گرفتن وکیل اقدام به شکایت کیفری از مرد کند و در دادگاه او را محکوم به پرداخت دیه کند.

اجرت المثل زن چیست؟

اجرت المثل زوجیت زن چیست و شامل چه چیزهایی است؟

اجرت المثل واژه ای است که خیلی ها با آن آشنایی ندارند چه برسد به آن که بدانند یکی از حقوق قانونی زن در ایام زوجیت می باشد. خیلی از افراد گمان می کنند به موجب اینکه حق طلاق در قانون اسلامی به نفع مرد می باشد مرد هر زمان که خواست با دلیل قانع کننده و بدون آن می تواند همسر خود را طلاق بدهد. اما باید توجه داشت که این امر انجام شدنی نیست مگر اینکه مرد تمامی حق و حقوق قانونی همسر خود و تکالیفی که بر گردنش می باشد را انجام داده باشد.

از جمله این حقوق می توان به حق مهریه، نفقه و اجرت المثل اشاره کرد.

بعد از جاری شدن خطبه عقد تکالیفی بر زن و مرد واجب می شود. از جمله تکالیف زن تمکین عام و تمکین خاص می باشد. تمکین عام عبارت است وظایفی که زن باید در مقابل مرد انجام دهد و مطیع شوهر باشد از جمله اینکه بدون اجازه شوهر بیرون از خانه نرود، تحصیل و کار نکند. تمکین خاص هم به معنای انجام دادن وظایف مربوط به زناشویی در قبال همسر است.

وکیل خانواده می گوید:

دیگر کارهایی که زن در خانه انجام می دهد جزء وظایف و تکالیف وی نمی باشد و او اگر بخواهد می تواند این کارها را انجام ندهد و یا در قبال انجام آنها از مرد تقاضای مبلغی را بکند که به آن اجرت المثل می گویند. مثلا زن می تواند در مقابل شیر دادن به فرزند اجرت المثل دریافت کند.

وکیل کیفری

وکیل کیفری کیست و شکایت کیفری چیست؟

وکیل کیفری می گوید:

حتما در رابطه با شکایت کیفری و شکایت حقوقی چیزهایی شنیده اید و می خواهید بدانید شکایتی که شما به دنبال مطرح کردن آن هستید کیفری است یا حقوقی؟

اگر شخصی مرتکب عملی شد که طبق قانون کار او جرم بوده و بتوان برای او مجازات تعیین کرد می توان نسبت به این فرد شکایت کیفری تنظیم کرد. برای این منظور می توانید به وکیل کیفری مراجعه نمایید و شکایت خود را تنظیم نمایید. البته طرح این شکایت مثل شکایت های دیگر کار خیلی سختی نیست اما توجه به نکات و ریزه کاری هایی می تواند به شما در تنظیم یک شکایت کیفری کمک کند.

شکایت های کیفری اول باید در دادسرا مطرح شود و طرح شکایت خطاب به دادستان گزارش شود و نام و نشان و آدرس کامل شخص مظنون به طور دقیق نوشته شود.

وکیل کیفری | تفاوت دعوای کیفری و دعوای حقوقی

دو عنوان دعوای کیفری و دعوای حقوقی با هم متفاوت هستند. در واقع دعوای کیفری کاری است که در صورت ارتکاب به آن مجازات برای فرد تعیین می شود. ولی در دعوای حقوقی مجازات وجود ندارد و همین که افراد حق و حقوق قانونی یکدیگر را بدهند کافی است.

شکایت های کیفری به این صورت است که حتی اگر شاکی شکایت خود را پس بگیرد باز هم پرونده بسته نمی شود اما شکایت های حقوقی در صورت پس گرفتن شکایت توسط شاکی پرونده بسته می شود.